Jak „ne“vést porady s lidmi

Již několik let pracuji pro různé firmy většinou jako obchodník nebo manažer prodejny. Je zvláštní jak často se potkávám s poradami různých typů, přesto většina z nich je vedena špatně nebo minimálně zdánlivě nepřehledně.

Zvláštním jevem celého toho je, že vlastně vést porady a týmy jsem se naučil ve skutečnosti až v jedné z neziskových organizacích, pro které jsem pracoval a jejichž programů sem se účasnil.

Divili by jste se kolik porad vlastně během takového běžného pracovního dne proběhne okolo vás prakticky každá firma má potřebu se stále radit. Většina firem ve kterých sem kdy pracoval však vede porady pro porady. Základními body úspěchu jsou pro mne tři body.

1. Dopředu poslaný soupis o čem všem chceme jednat a kdo se porady bude účastnit. Zároveň   bychom měli obdržet seznam úkolu z minulé porad, které by se měli zkontrolovat zda-li proběhli.

2. Samotný průběh porady, který musí být jasný stručný. Zároveň to chce samostatný prostor pro     každého kdo se má na poradě k něčemu vyjádřit.

3. Zápis z porady, kde jsou jasně dané úkoly a termíny jednotlivým lidem, které si lze vyložit pouze     jedním způsobem splnění. Úkoly by měli být přesně definované, aby se dalo při kontrole jasně odlišit které byli a které nebyli splněny.

Je až s podivem kolik firem na tyto tři body zapomíná.

24 února, 2018